Vrijeme je za hrono ishranu!!!

Od kada znam za sebe imam probleme sa kilogramima. Tačnije okolina ima problem, a meni je pretežno svejedno. Ali od kad sam bila mala svi su to komntarisali, što se prenijelo i na školu fakultet i posao. Zbog toga što obavljam javni posao to je posebno istaknuto, ali kao što rekoh nije baš da se sekiram zbog toga :D. Visoka sam 180cm, i krupna sam, ne ono "američki debela", ali ima tu 15 kg viška. Nije da ja nisam probala razne načine da se izborim, ali kao i većinu stvari u životu, niti sam karakter, niti me drži mjesto. Za 28 godina probala sam prvo da smanjim količinu hrane, pa sam onda praktikovala režim ishrane prema knjizi "Zdravi i vitki", koja je bila uspiješna, ali sam probala i sa UN dijetom. Sve je dalo rezultata, nije prošlo sa nekim drastičnim i dramatičnim promijenama, ali gubitak od oko 8 kg za 3 mjeseca je za mene bio uspijeh.Ali čim sam dobila što sam željela, vraćala bih se gurmanlucim (šta ću kad volim i da jedem i da kuvam :O) i ponovo sam na početku!!!



Prošle godine smo u emisiji imali gošću dr Anu Gifing, koja je objasnila Hrono ishranu, i koja me je veoma zainteresovala. Otišla sam na pregled, gdje mi je utvrđena intolerancija na pojedine vrste namirnica, i izmjerena težina kao i parametri u tijelu. Na osnovu toga započela sam sa tom ishranom. U zavisnosti od tijela i metabolizma, različite su varijacije gubitka kilograma. Neko na početku izgubi dosta, neko nakon mjesec dana. Bitno je istaći da se težina gubi postepeno, na zdrav način, bez izgladnjivanja i izbjegavanja obroka ili smanjenja porcija. Ja sam se toga pridržavala oko 3 mjeseca, izgubila 8 kg, ali sam na odmoru već počela da kršim pravila :(. Ono što se meni desilo jeste da sam salo izgubila na bokovima, struku i stomaku, i što sam mogla da obučem stvari koje do sad nisam mogla i to je dalo motiv za dalje. Ljudi prelako je, samo treba početi, kao što ću ja ponovo od sutra, ali stvarno.

Šta je hrono ishrana?

To je najblaže rečeno način življenja, način ishrane koji  podrazumijeva pravilno kombinovanje namirnica, u tri glavna obroka skladno sa funkcionisanjem važeg organizma i rada žlijezda.


Kako to funkcioniše?

Vrlo jednostavno. Obavezna su tri obroka dnevno. Doručak, ručak i večera. Prve 4 sedmice stvarate balans u organizmu,te je bitno pridržavati se svih pravila, a ona uključuju ne korištenje šećera ni u kom obliku, grickalica, sokova, alkohola i gaziranih napitaka, pa čak i voća. Vremenom ćete uvoditi voće i slatkiše, ali prve 4 sedmice nikako.

DORUČAK:
Za doručak je moguće kombinovati sve vrste namirnica, npr. ja sam jela raženi hljeb tostiran(obavezno), maslac, i pileća prsa sa kiselim mlijekom(jogurt i kravlje mlijeko nije dozvoljeno, kao ni namirnice od bijelog brašna). Dozvoljeno je 4 jaja tokom čitave sedmice pa rasporedite, ja sam jela isključivo kuvana, a bjelance možete jesti koliko hoćete. Za doručak je moguće jesti sir (nemasni,kravlji), kajmak, omlet, slaninu, šunku. Ne smiju se jesti mesne prerađevine poput viršli, paštete i kobasica i salama. Znači ono što sam nabrojala. Prije svakog doručka popiti šolju nezaslađenog čaja sa malo limuna(ja sam pila od nane i zeleni čaj), ne smiju se piti voćni čajevi. Posle toga doručak, a tek posle se smije piti kafa bez šećera ili mlijeka. Ako morate zasladiti uzmite vještački zaslađivač Stevia, ostali ne.
Razmak između dva obroka treba biti između 3 i 4 sata (toliko vašem organizmu treba da svari), što ne znači da kao beba treba da jedete na svaka 4 sata. Idealno bi bilo da vam doručak bude u rasponu od 7h-10h.

RUČAK:
Ručak bi bilo idealno da bude u periodu od 13h-16 h. Za ručak je važno kombinovanje namirnica, što znači ne mješajte pile ili bilo koje meso sa krompirom il rižom, riba i riža ne smiju, sarma ili punjene paprike ne smiju, samo može ako su napunjene ili rižom ili mesom i sl. Za ručak sam obično jela bistru supu(domaču ne iz kesice i nikako ne smijete jesti rezanca ili kuvanu mrkvu iz supe, jer su puni skroba i šećera), znači samo "vodu", zatim sam jela grilovano meso, sa nekim povrćem npr. dinstanim gljivama ili karfiolom ili brokolijem ili šta znam prodinstanim "satarašem", i salatu. Salata ide uz sve i jedite koliko hoćete. Probajte začinjavati limunom umjesto sirćem,jer sirće sadrži šećer,  i koristite ili morsku so ili Bio začin u kome nema šećera(pročitajte na sadržaju). Iako djeluje komplikovano nije, i nije skupo, sve imate kući. Posle toga je bitno da ne zaspite jer u stanu mirovanja vaš organizam ne radi dovoljnim kapacitetom. U prve 4 sedmice ne smijete jesti pasulj, grašak i mahunarke sa mesom. Preporučuje se piletina ili riba, junetina, jagnjetina, a svinjetina ako mora.




Naravno ne smijete jesti hljeb i izbjegavajte tjesteninu, a ako baš volite, pravite sa povrćem, bez mesa, umaka ,majoneza i sl.

VEČERA:
Večerati je poželjno 2 sata prije spavanja, pa onda sami izračunajte. Pošto tad naš organizam ide ka stanju mirovanja,potrebno je jesti laganiju hranu npr. ribu i povrće, salatu i sl. Ne jesti mliječne proizvode i teška mesa, može se jesti riba iz konzerve,ali bi bilo bolje da jedete svježu ribu.


Kada prođu četiri sedmice , pomalo se uvodi i druga hrana, npr. moći ćete predveče jesti slatkiše ili voće ,ljeti od 18h do 20h, a zimi od 17h do 19h.


Bitno je napomenuti da se uz ovo koriste i suplementi poput Soya lecitina, Omega 3 tableta, Hrom pikolinata,Sylimarina(biljne tablete za čišćenje jetre) ali sve uz konsultacije sa ljekarima, mada ja mislim da može i bez toga. ;)

Takođe bitno je i da budete fizički aktivni, prije svega da praktikujete brzu šetnju, ne maratonsku, ali ne ni onu s noge na nogu :). Onako lagano bržu šetnjicu najmanje 3 puta sedmično po sat vremena bar, u početku samo to, a kasnije kada budete gubili kilograme, možete početi i sa trčanjem i pojačanim vježbanjem.

Huh...baš sam se raspisala. Nadam se da je dovoljno i da ćete mi se pridružiti, ne samo ako imate višak kilograma, nego i uopšteno, jer ćete sebi produžiti život. Ja počinjem. Kada prođe neko vrijeme saopštiću rezultate prije i poslije ;).

P.S.- kilogrami se ne vraćaju, bar ne brzo, meni je trebalo 5 mjeseci da počnu da se vraćaju (baš sam bila uporna :)

XoXo
Sanja


You may also like

7 comments :

  1. E bas mi je drago sto sam nasla tvoj blog,jos vise sto imas post o hrono ishrani.
    I ja sam probala pre nesto vise od pola godine,odusevila se i dalje se drzim osnova,samo sto dozvolim sebi i da varam malo :)
    S obzirom na konstantu borbu s kilogramima,ovo mi je spas stvarno.

    ReplyDelete
  2. E pa drago mi je da ti se dopada. Ja sam jedna ljenčuga koja nema karaktera u tome je glavni problem, ali sve se nadam da ću opametniti pa istrajati u nečemu. Hrono ishrana je super stvar , samo se treba donijeti odluka.Niti je teško, niti zahtijevno tako da je sve do nas.

    ReplyDelete
  3. Ja jos uvek dojim bebu i jedina moguca opcija mi je hrono ishrana,jer nikakve dijete ne dolaze u obzir...
    Jako mi prija,vratila sam se brzo na predtrudnicku kilazu i nikada nisam gladna...fora je samo u kombinovanju namirnica,i kad malo udjes u stos,sve ide lako.
    Priznajem i da imam uzine od pocetka,pojedem ili nesto slatko,ili voce,jer mi bas padne secer u toku dana,a kilogrami ipak idu dole...Zivela hrono dijeta:-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upravo tako...nije teško. Samo treba čovjek da se dogovori sam sa sobom :)..... povremeno zabušavam ali suština je da je djelotvorna. Ja do svadbe moram da izgubim dosta kg, tako da se nadam da ču do avgusta uspijeti :D

      Delete
  4. Radujem se čitanju ovog bloga, molim te ne pravi velike pauze u tekstovima! Ja danas idem na pregled pa ako Bog da sutra ujutro startujem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Ovaj blog je namijenjen raznim temama, ustvari svemu što radim i čime se bavim, ono što volim i što me raduje. Najviše je usmjeren ka šminkanju jer se time bavim, ali naravno povremeno biva prožet i drugim stvarima, poput mog iskustva sa hrono ishranom. Pokušaj, i usmjeri se, imaj strpljenja i volje, i sigurna sam da ćeš uspjeti. Izdrži. Držim ti palčeve :)

      Delete
  5. Stevia je PRIRODNI zasladjivac, ne vestacki :) lep tekst inace, pozdrav

    ReplyDelete

Sanji ŠminkeRaj. Powered by Blogger.

Subscribe to our Newsletter